Monday, June 13, 2011

Sekadar Luahan

Mood: Not Interested To Get a Nap!
Drink: Coke+Mineral Water (Again)
Cigar: Winston
Weather: Still Same..:(


Didalam mata yang tidak mengizinkan bertambah pula dengan cuaca yang sangat panas ngan bahang ya amat...Berjalan la aku ke mana hala blog aku pun xtau....sedang Rancak berjalan...terbaca Entry seseorang aku kenali...xperlu aku sebut nama dia...
Entry yang diberi nama CUCUR BADAK...


Sedikit tersentuh ngan luahan hati yang diberikan...rasa sebak didada mengenang perjuangan seorang insan yang bergelar IBU dalam menyara 2orang permatanya yang masih lagi menuntut di institusi yang sama di mana aku belajar...apa yang membuat aku respect kat budak ni ialah dia xpernah malu untuk menceritakan kehidupan yang sederhana...boleh kira ngan jari la berapa ramai yang sanggup menceritakan kesusahan yang dialami oleh seseornag...lagi2 ianya melibatkan FAMILY...(seburuk mana,sejijik mana, sehina mana pun seorang yang bergelar IBU atau BAPA...Mereka adalah seseorang yang telah mendidik anda...hargailah mereka)


pernah dulu aku merasakan diri dan keluarga aku susah...tp xla sampai xckup makan minum...sesungguhnya entry yang aku baca tadi telah membuka mata aku bahawa aku bukan la sesusah mana...cuma aku xberkesempatan untuk hidup dalam sebuah kehidupan yang mewah...mungkin itu sudah takdir...aku redha...


p/s buat penulis entry CUCUR BADAK...teruskan kehidupan...sesungguhnya setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya...jika anda gagal hari ini, xbermakna anda gagal untuk selama-lamanya....anggaplah kejayaan anda bukan hari ini...mungkin ianya akan menjadi milik anda sesuatu hari nanti...jangan jadikan masalah sebagai sesuatu yang boleh mempengaruhi kehidupan anda...hari ini IBU anda telah mengadaikan cincin kesayangannya buat anda...jangan lupa apabila anda berjaya kelak..gadaikanlah sedikit masa dan tenaga untuk berbakti kepadanya semula...IBUBAPA tidak mengharapkan wang ringgit dari anak2nya...kejayaan anda sudah cukup menjadi penawar dan mampu membayar cincin yang digadai td...
sekian..


Written by
Ahmad Cabbage

No comments:

Post a Comment